El Barranc dels Horts

BARRANC DELS HORTS

Data d'eixida: 04/05/2014
Distància recorreguda: 12,8 Km.
Durada: 3 horas 32 minuts en moviment
Altitut mínima: 683 m.
Altitut màxima: 1.042 m.
Desnivell acumulat: 501 m.
Dificultat: Baixa

Microrreserva del Barranc dels Horts

Comencem aquesta ruta al costat de la caseta de control d'accés a el “Barranc dels Horts”. Ací arribarem per la carretera CV-15 direcció a Ares del Maestrat, desviant-nos en el km 41,320 a la dreta fins a la caseta de control que es troba a uns 100 m.

A uns 2.000 m la pista gira a la dreta 180º i comença pujar -serà per ací per on tornem-, ací nosaltres seguirem recte pel curs del barranc.

Eixim del fons del barranc per a buscar la pista, el bosc dóna pas a una muntanya coberta en part de savines.

Passarem al costat d'un refugi de pastors, construcció "en pedra seca", travessarem uns murs de pedra i després d'ells una espècie de construccions també en pedra per a arreplegar aigua.

De retorn se segueix per la pista en descens fins a passar el Mas dels Horts, en la qual es poden observar exemplars de grèvol (Ilex aquifolium) al costat de la mateixa pista.

Seguirem per la pista fins a la font "Dels Horts" És ací on hem d'eixir-nos de la pista i continuar ara per una senda en ascens per a arribar en uns minuts a el “Roure Gros” (Quercus faginea) de diversos centenars d'anys. D'uns 20 m. d'altura i 6 m. de perímetre en la seua base. Molt prop d'aquest es poden veure altres exemplars de similars característiques.

Ací donem ja mitja volta i ens disposem a tornar per la pista fins a la caseta de control.

I així conclou aquesta curta però estupenda visita a aquest racó únic del bosc de quejigos (Quercus faginea) “roure valencià” de tot el País Valèncià.